Veien stopper her

Så var vi ved veis ende. Et semester nærmer seg slutten, lesesalene bugner over av studenter med eksamensfrustrasjoner, mens jeg sitter her for å runde av enda et kapittel i livet.

Jeg ser tilbake på første innlegg jeg skrev her på bloggen. Har faget stått til mine ønsker og forventninger? Har jeg nådd de målene jeg en gang satt meg? Til forskjell fra første forelesning i Januar til den regntunge dagen idag har jeg fått et langt mer tankevekkende syn til det digitale mediet. Det er med andre ord ikke like svar på hvitt som jeg en gang trodde.

Etter et semester med digitale medier som hovedtema tenker jeg dypere gjennom hva slags påvirkning Internett har for oss. På få år har bruken skutt til himmels, ja snart finnes det kanskje ingen grenser for hva man kan gjøre på nett.

Jeg sitter igjen med gleden av Internettets brukermedvirkning. Alle har en stemme, men dette er selvsagt på godt og vondt. Selv om nettet åpner for muligheter har jeg også lært viktigheten av å se det hele med et kritisk syn. Ytringsfrihet for alle trenger ikke alltid være positivt.

Bloggen har gitt meg nettopp denne muligheten. Jeg har hatt en stemme der jeg kan skrive hva enn jeg måtte ønske. Selv syns jeg bloggreisen har vært en spennende reise, der jeg innlegg for innlegg forhåpentligvis ble litt bedre til å formidle, så får jeg håpe du gjør det samme.

Road closed

 

Bilde: Colourbox

Takk for nå (på gjensyn?)

Bloggoppgave 13

Leave a Reply

